ΠΕΙΡΑΙΑΣ



Booking.com

Πειραιάς

Οι περισσότεροι από εσάς ακούσατε ακόμη και μία φορά τα «Τα παιδιά του Πειραιά» , το τραγούδι που συνθέτει ο Μ. Χατζηδάκης και τραγούδησε η Μελίνα Μερκούρη στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή» . Ωστόσο, είναι γενικά άγνωστο για το κοινό ότι ο τόπος που απέκτησε παγκόσμια φήμη χάρη σε αυτή την ταινία και το τραγούδι είναι η πόλη και το λιμάνι του Πειραιά. 

! Μια πόλη-λιμάνι με συναρπαστική και πανάρχαιη ιστορία, γεμάτη ζωή, με αξιοθέατα που αξίζει να γνωρίσετε. Μια πόλη που απέκτησε μεγάλη ισχύ και ανάπτυξη και αποτέλεσε σημαντικό εμπορικό, πολιτισμικό και βιομηχανικό κέντρο ανά τους αιώνες. Στη φιλόξενη αγκαλιά της κλείνει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους που ταξιδεύουν προς τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, αλλά και άλλους που επισκέπτονται τον Πειραιά για φαγητό, καφέ, διασκέδαση, αγορές, περιπάτους με θέα στη θάλασσα, επισκέψεις στα μουσεία και στα νεοκλασικά κτίρια που στέκονται αδιάψευστοι μάρτυρες του λαμπερού παρελθόντος του. Περιηγηθείτε μαζί μας στον Πειραιά και ανακαλύψτε τις γοητευτικές γωνιές του που θα σας μείνουν αξέχαστες και θα σας κάνουν να τον επισκέπτεστε ξανά και ξανά!

ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΙΜΑΝΙ
Θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στο σύγχρονο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όντας ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, είναι ένας αναπτυξιακός κόμβος τόσο για την ελληνική ναυτιλία όσο και για την οικονομία της χώρας. Εκτός από κομβικό σημείο επικοινωνίας μεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και των ελληνικών νησιών είναι διεθνές κέντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου.

  • Όσο άρρηκτα είναι συνδεδεμένη η ιστορική εξέλιξη του Πειραιά με αυτή της Αθήνας, άλλο τόσο συνυφασμένη είναι και η ιστορία των δύο πόλεων. Χάρη στα τρία λιμάνια του, ο Πειραιάς λειτούργησε ως επίνειο της Αθήνας ήδη από την αρχαιότητα. Κατά τους κλασικούς και τους ελληνιστικούς χρόνους γνώρισε μεγάλη ακμή, ενώ από τους ρωμαϊκούς χρόνους άρχισε να παρακμάζει και να φτάσει την περίοδο του Βυζαντίου, της Φραγκοκρατίας και της Τουρκοκρατίας, να αποτελεί ένα σχεδόν ασήμαντο λιμάνι.
    Μετά την ίδρυση, όμως, του νέου ελληνικού κράτους και τη μεταφορά της πρωτεύουσας στην Αθήνα, η ανάπτυξή του υπήρξε τουλάχιστον εντυπωσιακή. Με την ανάπτυξη αυτή άρχισε να γίνεται πόλος έλξης μεταναστών. Δεν είναι τυχαία τα ονόματα που έχουν κάποιες από τις συνοικίες του, που δηλώνουν την προέλευση των κατοίκων, όπως τα Υδραίικα, ή τα Μανιάτικα. Μεγάλη ώθηση στην οικονομική του ανάπτυξη έδωσε η έλευση στην Ελλάδα των προσφύγων από την Μικρά Ασία μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, πολλοί εκ των οποίων εγκαταστάθηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Η ανάπτυξη του πρώτου λιμένα της χώρας εξακολουθεί μέχρι τις μέρες μας.
    ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
    Είναι ευρέως διαδεδομένο ότι η ονομασία Πειραιεύς προέρχεται από τη λέξη «πέραν», με την έννοια της μακρινής ή αντικρινής στεριάς. Άλλοι υποστηρίζουν ότι το όνομα προέρχεται από το «δια περάν» ή «πέραν ρέω» και το ρήμα περαιώ, διαπεραιώνω, δηλαδή μεταφέρω ανθρώπους από μια ξηρά σε άλλη, στηριζόμενοι στο γεγονός ότι η περιοχή χωριζόταν από τα παράλια της Αττικής με μια ελώδη περιοχή, το Αλιπέδιο, στην περιοχή ακριβώς που βρίσκεται σήμερα το Φάληρο. Αλλά, όπως έχουν δείξει οι γεωλογικές έρευνες, παλαιότερα ο Πειραιάς ήταν πράγματι νησί. Ενώθηκε με τις ακτές της Αττικής κατά τη διάρκεια του Τεταρτογενούς, από τις προσχώσεις του ποταμού Κηφισού στο σημερινό Μοσχάτο και το Φαληρικό Δέλτα.

    ΕΠΙΚΟΙΣΜΟΣ
    Πρώτοι κάτοικοι της περιοχής, θεωρούνται οι Μινύες, λαός ορμώμενος από την Βοιωτία. Οι Μινύες εγκατέλειψαν τα πάτρια εδάφη τους, την περιοχή του Ορχομενού, λόγω των επιδρομών από Θρακικά φύλα. Σύμφωνα με αυτά που αναφέρει ο Ευριπίδης στο έργο του Ιππόλυτος, οι Μινύες τελικά κατέληξαν στον λόφο της Καστέλας τον οποίο οχύρωσαν και του έδωσαν το όνομα Μουνιχία προς τιμήν του ήρωα αρχηγού τους Μούνιχου. Στα ιστορικά χρόνια ο Πειραιάς πρωτοαναφέρεται το 510 π.Χ. σε κείμενα σχετικά με τις γνωστές μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη. Η διοικητική διαίρεση της πόλης κράτους των Αθηνών σε 10 φυλές και 176 δήμους τον συμπεριέλαβε ως έδρα του δήμου Ιπποθοωντίδος. Ο Θεμιστοκλής ήταν ο πρώτος που συνειδητοποίησε τη στρατηγική θέση του Πειραιά με τα τρία φυσικά του λιμάνια και το 493 π.Χ., όταν εκλέχτηκε άρχοντας των Αθηνών, ξεκίνησε τα πρώτα μεγάλα λιμενικά και οχυρωματικά έργα στην περιοχή. Έτσι φτάνουμε στο 470 π.Χ. και το μήκος των τειχών του Πειραιά ξεπερνούσε τα 60 στάδια (11 χλμ.).

    ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
    Το κεντρικό λιμάνι είχε χωριστεί σε εμπορικό και πολεμικό, με δυνατότητα φιλοξενίας έως και 400 πλοίων. Βρισκόταν μεταξύ του σημερινού κεντρικού λιμένα και της ακτής Μιαούλη και ονομαζόταν Κάνθαρος. Η είσοδός του από τη θάλασσα προστατευόταν από δυο μεγάλους πύργους οι οποίοι άφηναν μεταξύ τους μόνο ένα μικρό πέρασμα, το οποίο κάθε βράδυ έκλεινε με χοντρή αλυσίδα για λόγους ασφαλείας. Το λιμάνι του Κάνθαρου εξυπηρετούσε και το εξαγωγικό εμπόριο των Αθηναίων. Τα κυριότερα προϊόντα που διακινούνταν ήταν κρασί, ελαιόλαδο, μέλι, είδη αγγειοπλαστικής και μέταλλα από τα μεταλλεία του Λαυρίου. Πάντως, το καθ’ εαυτό πολεμικό λιμάνι ήταν το δεύτερο σε μέγεθος και το πιο νότιο, ο λιμήν Ζέας. Σε αυτό στηριζόταν η θαλασσοκρατορία του αθηναϊκού κράτους, με τους 196 νεώσοικους (ταρσανάδες), που ήταν τοποθετημένοι κυκλικά γύρω από την ακτογραμμή. Εδώ επισκευάζονταν και αρματώνονταν οι πολεμικές τριήρεις, ή ναυπηγούνταν νέες όταν το απαιτούσαν οι περιστάσεις.

    Η ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΟΣ ΑΓΟΡΑ
    Ακριβώς επάνω στην γλώσσα στεριάς που χωρίζει το σημερινό κεντρικό λιμάνι του Πειραιά από εκείνο της Ζέας οικοδομήθηκε κατά τους κλασικούς χρόνους, το 460 π.Χ., η περίφημη Ιπποδάμειος Αγορά. Ήταν μάλλον ένα φυσιολογικό επακόλουθο, αφού στα χρόνια της ακμής του ο Πειραιάς είχε συγκεντρώσει μια υπολογίσιμη πολεμική και εμπορική δύναμη. Η Ιπποδάμειος Αγορά απευθυνόταν αποκλειστικά στους ντόπιους πολίτες και αποτελούσε την καθωσπρέπει αγορά της πόλης, αφού υπήρχε και άλλη αγορά στο λιμάνι του Κάνθαρου, στην οποία σύχναζαν ξένοι, ναυτικοί και όλες εκείνες οι κοινωνικές ομάδες που καθιστούν μια γειτονιά του λιμανιού κακόφημη. Το όνομα της αγοράς προήλθε από τον σχεδιαστή της, τον αρχιτέκτονα Ιππόδαμο τον Μιλήσιο, ο οποίος καθιέρωσε και το ομώνυμο πολεοδομικό σύστημα που βασιζόταν στη χάραξη παράλληλων δρόμων που τέμνονται κάθετα ώστε να δημιουργούνται οικοδομικά τετράγωνα και πλατείες. Την Ιπποδάμειο Αγορά κοσμούσαν μεγαλόπρεπα δημόσια κτίρια, όπως το ιερό της Εστίας, το Αγορανομείο, το Βουλευτήριο και το Στολαρχείο. Σήμερα, μεταξύ των οδών Χαριλάου Τρικούπη, 2ας Μεραρχίας και Σωτήρος, εκεί όπου βρισκόταν η αγορά, δεν σώζεται τίποτα που να προδίδει την αίγλη του παρελθόντος.

    Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
    Είναι χτυπητή αντίθεση το γεγονός ότι στην Αθήνα σώζονται τόσα μνημεία του παρελθόντος ενώ στον Πειραιά, αν εξαιρέσει κανείς τους ελάχιστους αρχαιολογικούς χώρους, τίποτα δεν φανερώνει την τόσο σημαντική παράλληλη ιστορία της περιοχής. Το 1676 οι περιηγητές Spon και Wheler έγραφαν στις ταξιδιωτικές τους σημειώσεις: «δεν απομένει πλέον τίποτε από την πόλιν του Πειραιώς, ουδέ από τας ωραίας εκείνας στοάς ων κάμνει μνεία ο Παυσανίας». Στο ίδιο κλίμα και οι εντυπώσεις που είχε ο Γάλλος πολιτικός, περιηγητής και συγγραφέας Chateubriand, το 1806. Για όλα όμως υπάρχει μια εξήγηση. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση την απάντηση δίνει η ίδια η ιστορία. Την εποχή που οι Ρωμαίοι πολεμούσαν τον εξελληνισμένο βασιλιά του Πόντου Μιθριδάτη, οι Αθηναίοι τάχθηκαν στο πλευρό του δεύτερου. Έτσι, το 86 π.Χ. οι λεγεώνες του ρωμαίου στρατηγού Σύλλα, αφού νίκησαν τον στρατό του Μιθριδάτη και των συμμάχων του, αποβιβάστηκαν στο λιμάνι του Πειραιά και κατέστρεψαν όλες τις λιμενικές υποδομές. Από τη μανία των Ρωμαίων δεν γλύτωσαν και τα πάμπολλα μνημεία του Πειραιά. Τα τείχη του Κόνωνα και του Θεμιστοκλή, τα Μακρά τείχη που ένωναν την Αθήνα με τον Πειραιά, οι στοές, τα ιερά, οι νεώσοικοι, η σκευοθήκη του Φίλωνος, η Ιπποδάμειος Αγορά -όλα κατέληξαν μια μάζα ερειπίων. Μετά από αυτή την καταστροφή ο Πειραιάς έχασε το ρόλο του σαν ένα υπερ-ασφαλές λιμάνι και βρισκόταν ανοχύρωτος στο έλεος κάθε πειρατή από τη θάλασσα και κάθε βάρβαρου επιδρομέα από την ξηρά. Το 267 μ.Χ. οι Γότθοι-Έρουλοι λεηλατούσαν για πολλές εβδομάδες την πόλη, ενώ έναν αιώνα αργότερα, το 395 μ.Χ., οι Βησιγότθοι του Αλάριχου Α’ δεν άφησαν λίθον επί λίθου. Οι αιώνες πέρασαν χωρίς ο Πειραιάς να μπορέσει να συνέλθει ουσιαστικά. Στα χρόνια του Βυζαντίου και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έγινε γνωστός με την ονομασία Πόρτο Δράκο και Πόρτο Λεόνε. Η ονομασία Πόρτο Λεόνε, δηλαδή Λιμάνι του Λιονταριού ή των Λιονταριών, εμφανίζεται σε ναυτικό χάρτη του Γενοβέζου Πέτρο Βισκόντι το 1318 και οφείλεται στον γνωστό Λέοντα του Πειραιά, το μαρμάρινο λιοντάρι που βρισκόταν κοντά στην είσοδο του λιμανιού.

    ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
    Το 1834, μετά την απελευθέρωση, η πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους μεταφέρθηκε από το Ναύπλιο στην Αθήνα και μια νέα εποχή άνθισης άρχισε για τον Πειραιά, αφού η νέα πρωτεύουσα θα έπρεπε να έχει ένα λιμάνι αντάξιό της. Έτσι στα χρόνια που ακολούθησαν ο Πειραιάς γνώρισε πυρετώδη δημογραφική, οικιστική, εμπορική και βιομηχανική ανάπτυξη. Στις αρχές του 20ού αιώνα, προσέλκυσε κόσμο από τα νησιά του Σαρωνικού, των Κυκλάδων, τη Χίο, την Κρήτη και την Μάνη. Την ανάπτυξη ακολούθησε η αναβάθμιση των υποδομών. Μόνιμες δεξαμενές κατασκευάστηκαν στην Ηετιώνεια Ακτή και θεμελιώθηκε το υπέροχο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.

    ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ & ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
    Η Μικρασιατική καταστροφή του 1922 και ο ξεριζωμός του Ελληνισμού από την Μικρά Ασία, είχε ως αποτέλεσμα να δεχθεί ο Πειραιάς έναν σημαντικό αριθμό προσφύγων και ο πληθυσμός διπλασιάστηκε. Αυτό, όμως, που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι το προσφυγικό στοιχείο συνέβαλλε ουσιαστικά στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας, αλλά και του πολιτισμικού χαρακτήρα της πόλης. Τελευταία περιπέτεια του Πειραιά ήταν ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, στη διάρκεια του οποίου δέχθηκε επανειλημμένως βομβαρδισμούς. Το τέλος του πολέμου σήμανε την έναρξη της ανασυγκρότησης της πόλης, η οποία, σε συνδυασμό με τις επιδόσεις της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και την ανάδειξή της σε παγκόσμια δύναμη μεταπολεμικά, μετέτρεψε τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου.

Αξιοθέατα

  • ο λιοντάρι που δεσπόζει σήμερα στο τέλος της Ακτής Ξαβερίου κοιτάζοντας προς το κεντρικό λιμάνι, είναι πιστό αντίγραφο παλαιότερου μαρμάρινου αγάλματος που εκλάπη από τον Ενετό ναύαρχο Μοροζίνι, το 1687. Το πρωτότυπο που κλάπηκε δέσποζε για αιώνες σε μια περίβλεπτη θέση του λιμανιού και ήταν ο λόγος που ο Πειραιάς τον Μεσαίωνα ονομαζόταν Πόρτο Λεόνε από τους Λατίνους και Ασλάν Λιμάν από τους Οθωμανούς. Οι αρχαιολόγοι δεν έχουν καταλήξει σε ασφαλές συμπέρασμα ως προς τη χρονολογία κατασκευής του πρωτότυπου λιονταριού, αλλά μοιάζει πολύ με το τρόπαιο που έστησαν οι Μακεδόνες στη Χαιρώνεια. Πάντως, ούτε ο Παυσανίας, ούτε ο Στράβωνας το αναφέρουν. Στο σώμα του έχουν χαραχτεί –σίγουρα μεταγενέστερα– ρουνικά σύμβολα, για τα οποία δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες. Λέγεται ότι τα χάραξαν Βαράγγοι μισθοφόροι, δηλαδή σκανδιναβοί στρατιώτες, οι οποίοι βρέθηκαν στον Πειραιά το 1018 με την ακολουθία του Βυζαντινού αυτοκράτορα Βασίλειου Β΄του Βουλγαροκτόνου.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ-ΛΙΟΝΤΑΡΙ
  • Τα τείχη και οι πύλες του αρχαίου Πειραιά. Τα ερείπια των οχυρώσεων βρίσκονται σε καλή κατάσταση ως σήμερα. Το 493 π.Χ. ο Θεμιστοκλής ξεκίνησε την κατασκευή οχυρώσεων γύρω από τον Πειραιά. Οι δύο κύριες πύλες των οχυρώσεων βρίσκονται στην είσοδο της σύγχρονης πόλης στην οδό του 34ου Συντάγματος. Η Πύλη του Άστεως είναι η πιο δυτική πύλη, η οποία περικλείεται από τις οδούς Πύλης, Ομηρίδου, Σκλυλίτση και Κολοκοτρώνη. Ο κύριος δρόμος για τις μεταφορές προς την Αθήνα περνούσε μέσα από την Πύλη του Άστεως.
    Τα Μακρά Τείχη και η Μέση Πύλη. Ο σκοπός κατασκευής των Μακρών Τειχών ήταν η σύνδεση της Αθήνας με το επίνειό της. Τα Μακρά Τείχη (Βόρειο, Φαληρικό και το Μέσο ή Νότιο τείχος) δημιουργούσαν έναν ασφαλή διάδρομο ανάμεσα στην Αθήνα και τον Πειραιά για τον πληθυσμό της Αττικής κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Η Μέση Πύλη, κοντά στην Πύλη του Άστεως, είναι πολύ παρόμοια με το Δίπυλον της Αθήνας, αλλά μικρότερη. Είχε κατασκευαστεί για διακίνηση χρησιμοποιώντας τον διάδρομο των Μακρών Τειχών. Η Ηετιώνεια Πύλη βρίσκεται στη βορεινή πλευρά του κύριου λιμένα, του Κάνθαρου, στην περιοχή της Δραπετσώνας. Το φρούριο της Ηετιωνείας κατασκευάστηκε με σκοπό τον έλεγχο του λιμανιού. Δύο τμήματα του τείχους ξεκινούν απ’ αυτή την πύλη. Η πρώτη στα ανατολικά προς τον λιμένα. Η δεύτερη προς τον εξωτερικό λιμένα. Δύο ισχυροί κυκλικοί πύργοι της ελληνιστικής περιόδου ορθώνονταν στα πλευρά της πύλης. Το τείχος προστατεύεται από μια βαθιά τάφρο σκαμμένη μέσα στον βράχο.
    Ο παράκτιος τομέας των οχυρώσεων. Κατασκευάστηκε από τον Κόνωνα το 394 π.Χ. και διατηρείται, ως σήμερα, ένα τμήμα του μήκους 2,5 χλμ. κατά μήκος της Πειραϊκής Ακτής. Πολλοί από τους πύργους του τείχους διατηρούνται ως σήμερα.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ-Αρχαία Τείχη
  • Πλατεία Αλεξάνδρας, 18534 Πειραιάς
    Το Μνημείο, το οποίο φιλοτέχνησε ο εικαστικός Παναγιώτης Τανιμανίδης, είναι αφιερωμένο στη μνήμη των 353.000 Ελλήνων του Πόντου, θυμάτων της Γενοκτονίας. 
    Το επιβλητικό τρισδιάστατο μνημείο, μήκους 15.50 μέτρων και ύψους 7,10 μέτρων , είναι φτιαγμένο από ανοξείδωτο χάλυβα και έχει λεπτομέρειες από ορείχαλκο. Είναι ένα έργο σύγχρονης τέχνης, μια εντυπωσιακή αψίδα με τον τίτλο «Πυρρίχιο Πέταγμα». Εξωτερικά, ομοιάζει με ένα τεράστιο κύμα που σηκώνεται από τη μία πατρίδα, τον Πόντο, και σκάει στην άλλη παρασέρνοντας μαζί του τα πάντα, αναμνήσεις, παραδόσεις, αποτυπώματα της αρχαίας παρουσίας των Ελλήνων στον Πόντο. 
    Εσωτερικά το έργο διαπερνάται από τις 17 γλυπτικές συνθέσεις, μια σκυταλοδρομία εικόνων που περιγράφει το «πέταγμα » και τον αγώνα που κάνει ένα προσφυγοπούλι διωγμένο από τον Πόντο να φθάσει σε μία ανέτοιμη πατρίδα, η οποία στέγασε τα όνειρα των προσφύγων. 
    Το μνημείο και η ανακατασκευή της πλατείας Αλεξάνδρας έγιναν με δαπάνη του κ. Ευάγγελου Μαρινάκη, ο οποίος συνδέεται με τον Πόντο με οικογενειακούς δεσμούς. Η μητέρα του έλκει την καταγωγή της από το γένος των Υψηλαντών, που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην Ελληνική Επανάσταση του 1821.

     
PEIRAIAS-AtHellas.gr- ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
  • ΟΙ ΝΕΩΣΟΙΚΟΙ. Ετσι ονομάζονταν οι στεγασμένες παράκτιες εγκαταστάσεις συντήρησης και επισκευών των τριήρεων του αθηναϊκού στόλου, ο οποίος έπρεπε να ήταν πάντοτε αξιόμαχος για να διατηρήσει η Αθήνα την θαλάσσια κυριαρχία της. Εκατοντάδες τεχνίτες και αμέτρητοι δούλοι απασχολούνταν στους 196 νεώσοικους που βρίσκονταν στο λιμάνι της Ζέας. Μπορεί κάποιος να παρατηρήσει απομεινάρια από νεώσοικους στα θεμέλια δυο γειτονικών κτιρίων στην ανατολική πλευρά της Ακτής Μουτσοπούλου. Συγκεκριμένα, στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από την οδό Θρασυβούλου, την οδό Σηραγγείου και την Ακτή Μουτσοπούλου.


    ΣΗΡΑΓΓΙΟ. Λέγεται και σπηλιά του Παρασκευά και βρίσκεται μεταξύ Μικρολίμανου και Ζέας, στο τέρμα του χώρου στάθμευσης για την παραλία Βοτσαλάκια. Στην αρχαιότητα ο χώρος ήταν ιερός, αφιερωμένος στον τοπικό ήρωα Σήραγγο ο οποίος μάλλον ταυτίζεται με τον Γλαύκο, γιο του Ποσειδώνα και της νύμφης Ναΐδας. Στα ρωμαϊκά χρόνια το σπήλαιο λειτουργούσε ως λουτρό. Στην είσοδό του βρέθηκε ψηφιδωτό με την παράσταση νέου που οδηγά τέθριππο άρμα.


    ΣΚΕΥΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΦΙΛΩΝΟΣ. Ηταν το μεγαλύτερο σε μέγεθος κτίριο του Πειραιά κατά την αρχαιότητα. Η κατασκευή του άρχισε το 346 π.Χ. και για να ολοκληρωθεί το 330 π.Χ. επιβλήθηκε από την πολιτεία έκτακτη εισφορά 10 χρυσών ταλάντων σε κάθε εύπορο Αθηναίο πολίτη. Το όνομά της το χρωστά στον αρχιτέκτονα Φίλωνα. Είχε μήκος 135 μέτρα και πλάτος 18 μέτρα, ενώ εσωτερικά χωριζόταν σε τρία κλίτη με σειρές από κίονες ιωνικού ρυθμού. Στο εσωτερικό του κτιρίου φυλάσσονταν πανιά, κατάρτια, σωσίβια, σχοινιά και πολεμικό υλικό αρκετό για να εφοδιαστούν πάνω από 200 τριήρεις. Η Σκευοθήκη του Φίλωνος ισοπεδώθηκε το 86 π.Χ. από τις ρωμαϊκές λεγεώνες.


    ΡΩΜΑΪΚΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ. Στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Ηρώων Πολυτεχνείου, Σκουζέ, Λεωσθένους και Φιλελλήνων, εντοπίστηκαν σε μικρό βάθος αρχαιότητες από τη ρωμαϊκή περίοδο. Ο χώρος προοριζόταν για την ανέγερση σχολής, αλλά το 1981 η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ερείπια ρωμαϊκών οικιών.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ-Αρχαιολογικοί Χώροι
  • Το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα στεγαζόταν σ’ ένα μεγάλο νεοκλασικό κτίριο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως Έργο Τέχνης και Ιστορικό Διατηρητέο Μνημείο. Είναι ένα τετράγωνο κτίσμα με εσωτερικό προαύλιο -συνήθης τυπολογία στην αρχιτεκτονική του νεοκλασικισμού- με μεγάλα τοξωτά παράθυρα. Κατασκευάστηκε το 1897 και λειτούργησε από το 1903 ως ορφανοτροφείο θηλέων χάρη στη δωρεά ενός βαμβακέμπορου από τη Σμύρνη, του Ιωάννη Χατζηκυριακού, και της συζύγου του. Με τον σεισμό του 1999 το κτίριο πληγώθηκε σοβαρά και εκκενώθηκε. Μπορείτε να το θαυμάσετε μόνο εξωτερικά, καθώς παραμένει κλειστό μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του.

    Βρίσκεται στην οδό Κλεισόβης 18, στη Φρεαττύδα.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ-Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα
  • Αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο της πόλης του Πειραιά, ένα από τα σημαντικότερα θέατρα της Ελλάδας κι ένα αληθινό αρχιτεκτονικό στολίδι νεοκλασικού ύφους. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θεμελιώθηκε το 1884, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ι. Λαζαρίμου και χρειάστηκαν 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Εχει φιλοξενήσει παραστάσεις των σημαντικότερων Ελλήνων σκηνοθετών μεταξύ των οποίων ο Δημήτρης Ροντήρης, ο Κάρολος Κουν, ο Αλέξης Σολομός, ο Σπύρος Ευαγγελάτος, ο Αλέξης Μινωτής και άλλοι. Εξέφρασε το όραμα της ανερχόμενης αστικής τάξης και των διανοούμενων της εποχής που είχαν σκοπό να αναδείξουν την πόλη σε διεθνές κέντρο καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η εσωτερική διαρρύθμισή του ακολούθησε τα πρότυπα του παρισινού Theatre d’ Odeon. Η 600 θέσεων αίθουσά του, η κεντρική σκηνή και τα 23 θεωρεία αποτελούν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα δείγματα της εποχής του μπαρόκ στην Ευρώπη.
    Το 2008 ξεκίνησαν εκτεταμένες εργασίες αποκατάστασης του θεάτρου, οι οποίες έφεραν στο φως και τις θαυμάσιες οροφοδιακοσμήσεις. Η αυλαία του ανακαινισμένου Δημοτικού θεάτρου ανέβηκε ξανά τον Οκτώβριο του 2013. Οι θεατές μπορούν να απολαύσουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα με παραστάσεις από το διεθνές και ελληνικό δραματολόγιο, συναυλίες, εκθέσεις, διαδραστικό θέατρο, ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, αναλόγια, αναγνώσεις κ.α.

    Info
    Bρίσκεται στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου 34.
    Τηλ.: 210 4194560
    www.dithepi.gr
    www.ticketservices.gr

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ-Δημοτικό Θέτρο

Μουσεία

  • Το σημαντικό αυτό μουσείο προσφέρει στον επισκέπτη την αντιπροσωπευτική και πλήρη εικόνα της ιστορίας της πόλης, η οποία στην αρχαιότητα γνώρισε μεγάλη ακμή ως εμπορικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου και ως πολεμικός ναύσταθμος της αρχαίας Αθήνας. Φιλοξενείται σε ένα διώροφο κτίριο το οποίο διαθέτει και υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο. Τα εκθέματα καλύπτουν σημαντικές στιγμές της ιστορίας του Πειραιά, των Δήμων της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού από την μυκηναϊκή έως και τη ρωμαϊκή εποχή. Μερικά από αυτά είναι ιδιαίτερα σπάνια, όπως τα περίφημα χάλκινα αγάλματα, το εντυπωσιακό μνημείο της Καλλιθέας, τα ειδώλια του μινωικού ιερού κορυφής των Κυθήρων και του μυκηναϊκού ιερού των Μεθάνων Θα θαυμάσετε, επίσης, το αρχαιότερο σωζόμενο χυτό άγαλμα στον ελλαδικό χώρο, έναν κούρο αφιερωμένο στο θεό Απόλλωνα, δύο αγάλματα της Αρτέμιδος κι ένα θεατρικό τραγικό προσωπείο -όλα ορειχάλκινα έργα του 4ου αι. π.Χ. Εδώ εκτίθεται και ο μαρμάρινος λέων του Μοσχάτου, ο οποίος ήταν επιτύμβιο ανάθημα, το ταφικό μνημείο του Νικήρατου κι ένα χάλκινο έμβολο μήκους 0,8 μέτρων, από αθηναϊκή τριήρη.

    Η ΕΚΘΕΣΗ
    Αναπτύσσεται στις ακόλουθες θεματικές ενότητες, που είναι δομημένες κατά χρονολογική σειρά, έτσι ώστε ο επισκέπτης να αντιλαμβάνεται την πορεία της πόλης, τη σημασία και την εξέλιξή της στις διάφορες περιόδους, καθώς και τη σχέση της με την ιστορία της Αθήνας:

    Ο αρχαίος Πειραιάς ως πολεμικός ναύσταθμος και εμπορικό κέντρο (προθάλαμος ορόφου). Κεραμική και ιδιωτικός βίος (αίθουσα 2 του ορόφου).
    Τα χάλκινα αγάλματα του Πειραιά (αίθουσες 3-4 του ορόφου).
    Θρησκευτική ζωή (αίθουσα 5 του ορόφου).
    Μορφολογική εξέλιξη του επιτύμβιου μνημείου (αίθουσα 6 του ορόφου, αίθουσες 7-8 του ισογείου).
    Η πλαστική της ελληνιστικής και της ρωμαϊκής περιόδου (αίθουσες 9-10 του ισογείου).


    ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
    Mέσα στον περίβολο του Αρχαιολογικού μουσείου του Πειραιά βρίσκεται το θέατρο Ζέας που χρονολογείται στην ελληνιστική εποχή. Εχει αρκετές ομοιότητες με το θέατρο του Διονύσου, στους πρόποδες της Ακρόπολης, αλλά είναι μεταγενέστερο, αφού κατασκευάστηκε τον 3ο αι. π.Χ. Ήταν εξολοκλήρου κτισμένο από πέτρα της Πειραϊκής χερσονήσου. Εχουν αποκαλυφθεί τα θεμέλια της σκηνής και των παρασκηνίων μαζί με την ορχήστρα και κάποια από τα θεωρεία.

    Το μουσείο βρίσκεται στην οδό Χαριλάου Τρικούπη 31, στην Πειραϊκή.
    Tηλ.: 210 4521598, 210 4590731. Ανοικτό Τρίτη με Κυριακή 08:00 με 15:00 (θερινό ωράριο). Κλειστό τις Δευτέρες.
    Χάρτες και σχεδιαγράμματα στην είσοδο του μουσείου ενημερώνουν για τους αρχαιολογικούς χώρους του Πειραιά.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΜΟΥΣΕΙΑ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ
  • Φιλοξενεί συσκευές και αντικείμενα σχετικά με τους ηλεκτροκίνητους σιδηροδρόμους από την πρώιμη φάση της εμφάνισής τους το 1904, ως τα μεταπολεμικά χρόνια καθώς και πλούσιο φωτογραφικό-αρχειακό υλικό σχετικό για τα μέσα σταθερής τροχιάς που κυκλοφορούσαν στο παρελθόν στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 2005.


    Λειτουργεί μέσα στο σταθμό του ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ), στην πλατεία Οδησσού. Τηλ.: 214 414 1552. Ανοικτά Δευτέρα με Παρασκευή 9:00-14:00, εκτός Σ/Κ.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΜΟΥΣΕΙΑ- iΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ
  • Είναι το μεγαλύτερο Ναυτικό μουσείο της Ελλάδας και ιδρύθηκε το 1949. Εδώ παρουσιάζεται η εξέλιξη του ελληνικού ναυτικού από την προϊστορία μέχρι σήμερα. Σε δέκα συνεχόμενες αίθουσες εκτίθενται μοντέλα σκαφών υπό κλίμακα, μακέτες, ναυτικά σύνεργα κ.λπ. από την αρχαιότητα μέχρι το 1821 κι από την επική δράση του πολεμικού μας ναυτικού τον 20ό αι. μέχρι το σύγχρονο θαύμα της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας. Θαυμάστε τμήματα από το Κονώνειο τείχος του Πειραιά και από τους περίφημους νεώσοικους. Yπάρχει πλούσια συλλογή 10.000 τόμων και ενδιαφέρον φωτογραφικό αρχείο.

    Το μουσείο βρίσκεται στην Ακτή Θεμιστοκλέους, στη Μαρίνα Ζέας.
    Τηλ.: 210 4516264. Aνοικτό Τρίτη-Σάββατο, 09:00 με 14:00, κλειστό Κυριακές-Δευτέρες.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΜΟΥΣΕΙΑ- ΝΑΥΤΙΚΟ
  • Eδώ θα δείτε μοντέλα από κωπήλατα, ιστιοφόρα, παραδοσιακά αιγαιοπελαγίτικα σκαριά, επιβατηγά και σύγχρονα δεξαμενόπλοια μαζί με ναυτικά κειμήλια, θαλασσογραφίες, και παλαιές στολές δυτών και άλλων ναυτικών ειδικοτήτων. Η εκτεταμένη συλλογή των αντιγράφων πλοίων περιλαμβάνει μοντέλα από την αρχαϊκή εποχή μέχρι και σήμερα. Στις αίθουσες της Διαρκούς Εκθέσεως του Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας προβάλλεται η ιστορία του ελληνικού εμπορικού στόλου και η κυρίαρχη θέση του στην παγκόσμια ναυτιλία.


    Η έκθεση στεγάζεται στο κτίριο του Ινστιτούτου, στη Λεωφόρο Γρηγορίου Λαμπράκη 154. Τηλ.: 210 4191358. Ανοικτά Τρίτη με Κυριακή 08:00-14:00, Δευτέρα κλειστά. Είσοδος ελεύθερη.

PEIRAIAS-AtHellas.gr-ΜΟΥΣΕΙΑ- ΙΕΝ

Περπατώντας στην πόλη

  • Εχει σχήμα ωοειδές και πολλά ονόματα: Μικρολίμανο, Φανάρι, Τουρκολίμανο, λιμένας Κουμουνδούρου. Στην αρχαιότητα πάντως είχε μόνο ένα: Λιμένας Μουνιχίας.
    Ανήκει στη συνοικία της Καστέλλας με την οποία το συνδέουν ανηφορικά δρομάκια με νεανικά καφέ και μπαρ. Το όνομα Φανάρι του δόθηκε στη διάρκεια των βυζαντινών χρόνων, πιθανόν επειδή στην είσοδό του υπήρχε φάρος (φανός). Λιμένας Κουμουνδούρου ονομαζόταν λόγω της ομώνυμης έπαυλης που υπήρχε στο νότιο άκρο του, εκεί όπου σήμερα υψώνεται ο Ναυτικός Ομιλος Ελλάδας. Την ονομασία Τουρκολίμανο την πήρε την εποχή της επανάστασης του 1821.
    Το Μικρολίμανο είναι ένα από τα ωραιότερα σημεία του Πειραιά με πολλές επιλογές όσον αφορά το φαγητό και τη διασκέδαση. Τον κλειστό όρμο στεφανώνουν αμφιθεατρικά κτισμένα σπίτια. Τα αγκυροβολημένα σκάφη και οι ψαρόβαρκες που αργολικνίζονται, τα εστιατόρια και τα καφέ, οι γαργαλιστικές μυρωδιές των μεζέδων, ο κόσμος που απολαμβάνει τον περίπατό του κατά μήκος της προκυμαίας, θυμίζουν νησί του Αιγαίου. Η κίνηση εδώ διαρκεί έως αργά το βράδυ καθώς δεκάδες άνθρωποι απολαμβάνουν το ποτό ή το κοκτέιλ τους στα lounge bar και τα café bar, με θέα στη θάλασσα. 
    Στην ακτή Κουμουνδούρου υπάρχουν, επίσης, μερικές από τις καλύτερες ψαροταβέρνες του Πειραιά, φημισμένες σε όλη την Αττική. Καθισμένοι στα ξύλινα ντεκ πλάι στο νερό, με τη συνοδεία μουσικής, θα απολαύσετε φρεσκότατα ψάρια, θαλασσινά, μεζέδες, ούζο και εκλεκτά κρασιά. Οι περισσότεροι Πειραιώτες έχουν ευχάριστες αναμνήσεις από το γραφικό αυτό λιμανάκι, το οποίο με την πάροδο του χρόνου εκμοντερνίστηκε και έγινε ένας κοσμοπολίτικος προορισμός για όλες τις ώρες της ημέρας. Ενας εξωστρεφής και χαρούμενος τόπος όπου το καλοκαίρι μοιάζει να μην τελειώνει ποτέ!

    Στην αρχαιότητα, μαζί με τα άλλα δυο λιμάνια του Πειραιά, τη Ζέα και το κεντρικό, τον λιμένα Μουνιχίας τον θεωρούσαν πολεμικό λιμένα των Αθηνών -είχαν, μάλιστα, κτίσει και τείχος για να προστατεύουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Είχε λιμενοβραχίονες με άνοιγμα 37 μέτρων και στα άκρα τους ήταν κτισμένοι πύργοι που αποτελούσαν συνέχεια της περιτείχισης του Πειραιά. Είχε 82 νεώσοικους και αποβάθρες.

  • Στον λόφο που υψώνεται βορειοδυτικά από το Μικρολίμανο και βόρεια από την πλαζ Βοτσαλάκια, βρίσκεται η ωραιότερη συνοικία του Πειραιά, η Καστέλλα. Η αρχιτεκτονική της παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και αξίζει να την περιγηθείτε για να θαυμάσετε τις επαύλεις του 19ου αι., τα διώροφα νεοκλασικά και τα επιβλητικά αρχοντικά. Οι ανηφορικοί δρόμοι, όπως η Ηρακλέους, η Φαληρέως και η Φωσκόλου, και οι στροφές της Βασιλέως Παύλου προσφέρουν πανοραμική θέα. Από το ύψος του Βεάκειου Θεάτρου κι ακόμα πιο ψηλά, μέχρι τον Προφήτη Ηλία, διακρίνεται καθαρά η ακτογραμμή μέχρι τη Βουλιαγμένη. Στα νότια του λόφου του Προφήτη Ηλία σώζονται ιερά λαξευμένα στο βράχο και ίχνη οχυρώσεων από την αρχαϊκή εποχή.
    Στην κορυφή του λόφου της Καστέλλας υπάρχει η εκκλησία του Προφήτη Ηλία και το θέατρο Βεάκειο. Κτίστηκε με βάση τα σχεδιαστικά πρότυπα των αρχαιοελληνικών θεάτρων και χωράει 2.000 θεατές. Στα εγκαίνιά του, τον Ιούνιο του 1969, παρουσιάστηκε η όπερα Ναμπούκο, του Βέρντι, με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Κάθε καλοκαίρι ο Δήμος Πειραιά οργανώνει εδώ σειρά από ενδιαφέρουσες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

    Ο λόφος της Καστέλλας στην αρχαιότητα ονομαζόταν λόφος Μουνιχίας. Στο πρόσφατο παρελθόν κυριάρχησε η ονομασία λόφος Προφήτη Ηλία, από το εκκλησάκι που κτίστηκε στην κορυφή του. Λόγω της δεξαμενής που υπήρχε για την ύδρευση της πόλης μια άλλη ονομασία της Καστέλλας ήταν συνοικία Δεξαμενής. Ο λόφος έχει υψόμετρο περί τα 90 μ.

  • Βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της Πειραϊκής. Είναι πλήρως εξοπλισμένη και προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Ανακαινίστηκε πλήρως με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Διαθέτει 650 θέσεις ελλιμενισμού, μεταξύ των οποίων και για σκάφη έως 80 μ. μήκος. Μέσα στη μαρίνα λειτουργούν καφέ-μπαρ, ενώ γύρω της υπάρχουν εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, σταθμοί ανεφοδιασμού, σούπερ μάρκετ, καταστήματα ενοικίασης οχημάτων κ.α. Λειτουργεί όλο το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Στην είσοδο της μαρίνας θα βρείτε και το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας.

    Τηλ.: +30 210 4559000
    www.medmarinas.com

    info@marinazea.gr 

  • Η μαρίνα Αθηνών δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2004 για να φιλοξενήσει τα σκάφη των επισκεπτών των Ολυμπιακών Αγώνων που διοργανώθηκαν στην Αθήνα. Εχει χωρητικότητα 130 θέσεων και μπορεί να φιλοξενήσει yachts έως 130 μ. Εχει περισσότερες από 10 θέσεις ελλιμενισμού για mega yachts 50-100 μ. και περισσότερες από 25 νέες θέσεις για super yachts 30-35 μ. Η μαρίνα έχει μεγάλη προκυμαία και dock για πλαγιοδέτηση.

    Τηλ.: 210 4853200
    www.athens-marina.com 

  • Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων αναγέρθηκε με κληροδότημα του Ελληνα εθνικού ευεργέτη Πανταζή Βασσάνη. Αποπερατώθηκε το 1904 και στέγασε τη σχολή αξιωματικών του Eλληνικού Πολεμικού Ναυτικού, η οποία μέχρι τότε λειτουργούσε μέσα στο καταδρομικό ατμόπλοιο «Ελλάς». Είναι ένα από τα κομψότερα κτίρια της πόλης του Πειραιά, στην ακτή της Πειραϊκής, βασισμένο σε σχέδια του διάσημου αρχιτέκτονα της εποχής Έρνεστ Τσίλερ. Από την ίδρυσή της έως σήμερα η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων εκπαιδεύει αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού και θεωρείται μια από τις καλύτερες στρατιωτικές σχολές.

  • Το διάσημο στάδιο κατασκευάστηκε το 1895, ως Ποδηλατοδρόμιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας του 1896. Άρχισε να χρησιμοποιείται ως γήπεδο ποδοσφαίρου τη δεκαετία του 1920. Το 1960 ανακατασκευάστηκε και μετονομάστηκε προς τιμήν του αρχιστράτηγου και εθνικού ήρωα Γεωργίου Καραϊσκάκη (1782-1827), που σκοτώθηκε πολύ κοντά στην τοποθεσία του γηπέδου, κατά την Επανάσταση του 1821. Το στάδιο συνδέθηκε με τον Ολυμπιακό, ο οποίος έζησε εκεί μεγάλες στιγμές δόξας και θριάμβου. Το 2003, όμως, κατεδαφίστηκε. Στη θέση του δημιουργήθηκε ένα νέο, υπερσύγχρονο, καθαρά ποδοσφαιρικό γήπεδο, χωρητικότητας 32.115 θέσεων, πλήρως στεγασμένο.
    Το νέο γήπεδο δίνει στους φιλάθλους τη δυνατότητα να συνδυάσουν το ματς με τη βόλτα στον περιβάλλοντα χώρο, όπου υπάρχουν καταστήματα, γυμναστήριο, καφέ, εστιατόρια, το Μουσείο του Ολυμπιακού και η επίσημη μπουτίκ της ομάδας, το Red Store. Το γήπεδο Καραϊσκάκη είναι η έδρα της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου Ανδρών της Ελλάδας.

    Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το www.olympiacos.org

    TO MOYΣΕΙΟ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ. Κάθε μεγάλος σύλλογος, όπως ο Ολυμπιακός, οφείλει να σέβεται και να αναδεικνύει την ιστορία του –ειδικά όταν είναι γεμάτη τίτλους, διακρίσεις και επιτυχίες. Στο Μουσείο του Ολυμπιακού ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τρόπαια, φωτογραφίες από την ίδρυση της ομάδας μέχρι σήμερα, πορτραίτα των περισσοτέρων ποδοσφαιριστών που έχουν φορέσει τη φανέλα του Ολυμπιακού, αντικείμενα που έχουν γράψει ιστορία στο παλαιό «Γεώργιος Καραϊσκάκης», αλλά και στο νέο γήπεδο, όπως μπάλες, παπούτσια, γάντια τερματοφύλακα και ιστορικές φανέλες της μεγαλύτερης ομάδας στην Ελλάδα. Στο Μουσείο υπάρχουν πολλά κειμήλια και από άλλα αθλήματα στα οποία ο Ολυμπιακός διακρινόταν και διακρίνεται όπως κωπηλασία, πάλη, μπάσκετ, πυγμαχία. Διοργανώνονται, επίσης, διαλέξεις, σεμινάρια, περιοδικές εκθέσεις και εκδηλώσεις.
    Βρίσκεται στο Στάδιο Καραϊσκάκη, Καραολή Δημητρίου & Σοφιανοπούλου

    Τηλ.: 210 4800921
    www.olympiacos.org/olympiacos-museum 
    E-mail: mouseio@olympiacos.org 

    ΣΤΆΔΙΟ ΕΙΡΉΝΗΣ & ΦΙΛΊΑΣ

    Τo κλειστό Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αθλητικής παράδοσης στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1981-1984 και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τεχνοτροπίας της τελευταίας 20 ετίας του 20ου αι. -μάλιστα έχει πολλές ομοιότητες με την Αρένα του Μιλάνου και το Παλαί της Βουδαπέστης. Εγκαινιάστηκε το 1985 και την ίδια χρονιά διοργανώθηκε στο στάδιο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου. Στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 φιλοξένησε όλους τους αγώνες βόλεϊ (προκριματικούς και τελικούς). Eίναι η έδρα της ομάδας μπάσκετ του Ολυμπιακού. Στο ΣΕΦ φίλαθλοι από όλο τον κόσμο έχουν παρακολουθήσει τις παρακάτω σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις:

    Μπάσκετ – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (1998)
    Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (1987)
    Τελικός Κυπέλλου Πρωταθλητριών (1985) και Final-4 (1993)
    Τελικός Κυπέλλου Κυπελλούχων (1989)
    Βόλεϊ – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (1994)
    Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (1995) Final-4 Κυπέλλου Πρωταθλητριών (1992 & 1993), Final-4 Κυπέλλου Κυπελλούχων (1996) & TopTeams Cup (2005)
    Πάλη – Παγκόσμιο Κύπελλο (1988) και Πρωτάθλημα (1999), Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (1986)
    Γυμναστική – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (1991), Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (1990)
    Αρση Βαρών – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (1999).

    Διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα και εξοπλισμό. Είναι το πιο πολυ-λειτουργικό κλειστό γήπεδο της Ελλάδας. Βρίσκεται στη δυτική γωνιά του Φαληρικού όρμου στο Νέο Φάληρο, ανάμεσα στο Μικρολίμανο και στον ποταμό Κηφισό. Απέχει 4 χλμ. από το λιμάνι του Πειραιά.

    Τηλ. 210 4893000
    www.sef-stadium.gr 

  • Ανατολικά του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά, με θέα στη θάλασσα, βρίσκεται μια από τις πιο διάσημες και ζωντανές περιοχές του, που αποτελεί τον αγαπημένο χώρο αναψυχής των Πειραιωτών και των επισκεπτών. Τρεις όρμοι υπάρχουν στην Πειραϊκή: Ο πρώτος ονομάζεται Σκαφάκι, ο δεύτερος «του Μπαϊκούτση» και ο τρίτος Αφροδίτη ή Παλάσκα. Στον όρμο της Αφροδίτης με τον εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, που μοιάζει με ανεμόμυλο, αράζουν οι ψαρόβαρκες του Ερασιτεχνικού Αλιευτικού Ομίλου Πειραιά.
    Η Πειραϊκή, με τα εκτεταμένα έργα εξωραϊσμού, που έγιναν την περίοδο 1983-86, απέκτησε πεζοδρόμια, κιγκλιδώματα, σημεία με πράσινο και παγκάκια και έγινε ιδανική περιοχή για περίπατο. Κατά μήκος της υπάρχουν ουζερί, ταβέρνες, καφέ, μπαρ. Εαν έρθετε την ώρα του δειλινού θα χαρείτε ηλιοβασίλεμα που θα χαραχτεί για πάντα στη μνήμη σας!
    Η Πειραϊκή χερσόνησος αποτελείται κυρίως από ένα πορώδες ασβεστολιθικό πέτρωμα, στο χρώμα της ώχρας, το οποίο έχει την ιδιότητα να είναι εύκολο στη λάξευση, «μαλακό». Είναι ο περίφημος ακτίτης λίθος τον οποίο έπαιρναν από εδώ οι αρχαίοι Αθηναίοι και ήταν ιδιαίτερα εύκολος στην κατεργασία. Πρόκειται για ένα είδος ασβεστόλιθου και συγκεκριμένα για μαργαϊκό ασβεστόλιθο. Το αρχαίο τείχος του Πειραιά είχε οικοδομηθεί με το λίθο αυτό, αλλά και πολλά άλλα έργα της αρχαιότητας.
    Σήμερα, η παραλιακή οδός που ενώνει την Πειραϊκή με τη Φρεαττύδα ονομάζεται Ακτή Θεμιστοκλέους, προς τιμήν του μεγάλου πολιτικού και στρατηγού ο οποίος τον 5ο αι. π.Χ. οχύρωσε τον Πειραιά και νίκησε τους Πέρσες στη Σαλαμίνα. Τα ερείπια, ωστόσο, των αρχαίων τειχών κατά μήκος των ακτών είναι από τα τείχη που κτίστηκαν έναν αιώνα αργότερα από τον Κόνωνα για να προστατευτεί το λιμάνι από την πλευρά της θάλασσας.

  • Ο σταθμός του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Αθηνών Πειραιώς (ΗΣΑΠ), κατασκευάστηκε μεταξύ 1926-29, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ιωάννη Αξελού. Είναι ένα μεγαλοπρεπές οικοδόμημα, πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, στο οποίο εφαρμόστηκαν άψογα οι αισθητικές αρχές του εκλεκτικισμού. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι ο τεράστιος αψιδωτός θόλος του. Η γραμμή λειτούργησε για πρώτη φορά στις 27 Φεβρουαρίου του 1869, συνδέοντας με ατμοκίνητα τρένα την Αθήνα με τον Πειραιά. Σήμερα, εκτός από αξιοθέατο, είναι και ένας από τους πιο πολύβοους σταθμούς τρένων, καθώς χιλιάδες άνθρωποι τα χρησιμοποιούν για να μετακινηθούν από και προς την Αθήνα και την Κηφισιά.

    Βρίσκεται στην Πλατεία Οδησσού 1.

  • Κοσμοπολίτικος αλλά και γραφικός, εναλλακτικός, μοντέρνος αλλά και με αναφορές στο παρελθόν του, πάντα ολοζώντανος και κεφάτος, ο Πειραιάς δεν σταματάει να εκπλήσσει με τα πολλά και διαφορετικά του πρόσωπα. Εδώ οι επιλογές για καφέ και ποτό μοιάζουν απεριόριστες -από το Μικρολίμανο, μέχρι τη μαρίνα Ζέας και την Πειραϊκή. Εδώ το clubbing στις αποθήκες πίσω από την Ακτή Κονδύλη έχει στυλ. Εδώ οι νύχτες είναι μεγάλες και τα μπαράκια μένουν ανοιχτά μέχρι αργά θυμίζοντάς σας ότι οι διακοπές στον Πειραιά …δεν σταματούν ποτέ!

  • Ουζάκι και μεζέδες με θέα τη θάλασσα στην Πειραϊκή, ή γύρω από το Χατζηκυριάκειο. Ολόφρεσκο ψάρι, εκλεκτά κρασιά, καφές και ποτό στις ψαροταβέρνες και στα καφέ-μπαρ του Μικρολίμανου που θυμίζει νησί. Δημιουργική κουζίνα στην Καστέλλα. Clubbing στις αποθήκες πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Καφές στο Πασαλιμάνι και τη μαρίνα Ζέας… Μεταμοντέρνες ταβέρνες, all day restaurants, γκουρμέ εστιατόρια, μπακάλικα, γραφικές παλιές ταβέρνες και μεζεδοπωλεία, παραδοσιακά καφενεία, clubs με ελληνική και ξένη μουσική, άπειρες επιλογές για καφέ και ποτό ή κοκτέιλ το βράδυ: Αυτός είναι ο Πειραιάς του φαγητού και της διασκέδασης που απολαμβάνουν καθημερινά χιλιάδες ντόπιοι και επισκέπτες.

    Ο Πειραιάς στα παλιότερα χρόνια ήταν φημισμένος για τα παραδοσικά του καφενεία, τα στέκια, τα ρεμπετάδικα. Σήμερα ορισμένα από αυτά διατηρούνται σε περιοχές όπως το Χατζηκυριάκειο, η Δραπετσώνα, η αγορά απέναντι από τον ντόκο όπου δένουν τα καράβια του Σαρωνικού, τα Καμίνια, αλλά και κοντά στην κεντρική πλατεία Κοραή.

    • Aγιος Παντελεήμων-Γενικό Περιφερειακό Νοσοκομείο Πειραιά, (Μαντούβαλου 3, Νίκαια), 210-4252850
    • Τζάνειο-Γενικό Περιφερειακό Νοσοκομείο Πειραιά, (Τζάνη & Αφεντούλη, Πειραιάς), 210-4592911
    • Ταχυδρομείο Καλλίπολης, 210-4513911
    • Ταχυδρομείο Αγίου Νικολάου (Ακτή Μιαούλη), 210-4538574
    • Ταχυδρομείο Ακτή Καλλιμασιώτη, 210-4176131
    • Ταχυδρομείο Νέου Φαλήρου, 210-4812649
    • Ταχυδρομείο Ακτή Ζέας, 210-4183380
    • Κεντρικό ταχυδρομείο Πειραιά, 210-4146101
    • Ταχυδρομείο Καμίνια, 210-4825044
    • Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Νέο Φάληρο), 210-4321341
    • Στάδιο Καραϊσκάκη (Νέο Φάληρο), 210-4812736
    • Αρχαιολογικό Μουσείο (Χαριλάου Τρικούπη 31), 210-4521598
    • Ναυτικό Μουσείο (Ακτή Θεμιστοκλέους, Φρεατίδα), 210-4516264
    • Μουσείο Πειραιά (Αλκιβιάδη 229), 210-4518388

Πηγή :Με την ευγενική παραχώρηση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού www.visitgreece.gr,Δήμος Πειραιώς 
Βικιπαιδεια 
φωτο  -http://www.destinationpiraeus.com/

Το πλήρως ανακαινισμένο ξενοδοχείο προσφέρει δωμάτια με όλο τον εξοπλισμό που απαιτείται για μεγάλη και βραχεία διαμονή. Οι λογικές τιμές και οι εξαιρετικές υπηρεσίες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του boutique ξενοδοχείου μας στην καρδιά του Πειραιά.  Το ξενοδοχείο μας εγγυάται ότι θα κάνει τα πάντα για να σας εξασφαλίσει μια πιο ευχάριστη διαμονή…….περισσότερα εδώ

Το Hotel Glaros είναι ένα γοητευτικό 2 * ξενοδοχείο που βρίσκεται στο κέντρο του Πειραιά και απέχει μόλις 5 λεπτά με τα πόδια από το κεντρικό λιμάνι. Είναι ένα εξαιρετικό κατάλυμα με καλή σχέση ποιότητας τιμής, καθώς προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες, αποτελεσματικές ανέσεις και ζεστή φιλοξενία σε πολύ ελκυστικές τιμές. Αν ψάχνετε για μια σύντομη διαμονή στην Αθήνα πριν από το ταξίδι σας με κρουαζιερόπλοιο ή την ακτοπλοϊκή σύνδεση .……περισσότερα εδώ

Η ΨΑΡΟΣΚΑΛΑ, η νέα μας ψαροταβέρνα-μεζεδοπωλείο κάτω στον Πειραιά, στην Πειραϊκή, δίπλα στο λιμάνι, με θέα θάλασσα και γαλάζιο, πολύ γαλάζιο. Και μυρωδιά και ήχο από μαούνα. Το καινούργιο στέκι στην περιοχή με θαλασσινά, με μεζέδες, με σαλάτες, με ποικιλίες, με φρέσκες γεύσεις της θάλασσας. Και με ποικιλία από τσίπουρα, ουζάκια και κρασιά μας ..περισσότερα εδώ

Το Jimmy’s Fish από το 1996 είναι η εναλλακτική ταβέρνα που άλλαξε τα δεδομένα. Στο Jimmy’s η λέξη ψαροφαγία αποκτά άλλη έννοια. Ο retro διάκοσμος με μια essance από Κυανή Ακτή συνυπάρχει αρμονικά με τη νέα εποχή στην κουζίνα. Με έμφαση στην ποιότητα, σύμμαχο την εξέλιξη και συστατικό την διαφορετικότητα το Jimmy’s Fish .……..περισσότερα εδώ